Rastlös

Rastlös. I Spetzanos skalle: ingen ork, kokar kaffe & försöker piggna till.
 Febern har sjunkigt lite iaf, ligger runt 38, en aning mer än i vanliga fall.

Dock: Helt uppslukad av Snabba Cash. Har plöjt 200sidor idag, därav mitt "nyskapande" sätt att skriva.
Språket är ju det som Jens Lapidus som skrivit boken fått mest cred för, och det ska han ha, utan tvekan.

Imorgon ska jag ta mig till jobbet tänkte jag, vi har fått en ny VD för företaget som just nu befinner sig på turné i landet där han hälsar på alla anställda och presenterar sig.
Så nu ska jag kurera mig extra så jag inte går miste om chansen att träffa honom.

Kollar på bygglov på tv. Matte snickare briljerar. Han är verkligen genomtrevlig, och snygg är han också, iaf om du frågar min mamma, hon avgudar Matte snickare. Och Ernst.
När jag var i Kalmar på jobb för några veckor sedan så satt jag i hotellbaren och tog en öl i min ensamhet, då dyker den långe och glade snickaren upp från ingenstans. Han beställer en öl och sätter upp den på sitt rum, han var extremt trevlig mot den kvinna som jobbade bakom baren. Hon rodnade. Snigelspår.


Här - en bild på Ernst. Vad gör Ernst på vinterhalvåret? Bor han i en grotta?
Känns som om Ernst passar bäst på sommaren, många tyckte iofs säkert att han var bra som julaftonsvärd.
Men Ernst utstrålar mest av allt sommar. Och trygghet. Det är därför alla kvinnor älskar Ernst.
Matte Snickare är nog mer motsatsen, äventyrlig & långhårig.

Nu ska jag fortsätta läsa boken.

Ord upp
/ Spetzano

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0