Lunchtime

Sitter på jobbet, har lunch. Äter en äcklig matlåda, eller alltså jag äter inte matlådan i sig, utan innehållet i den.
Dagen till ära så består den av köttbullar och makaroner. Kärvt nu. Befinner mig i en period då jag försöker spara så mycket pengar som möjligt. Går väl sådär. Förra månaden köpte jag kläder för 4000kr.
MEN, lyckades ändå spara 2000kr.

Anledningen till sparandet stavas Australien.
Vi planerar att resa dit på julafton, resan i sig tar ju 29h, så vi är ju framme på juldagen, ska bli sjukt skönt att inte fira jul i år, slippa allt som hör julen till.
Flygresan kostar 14000 tur och retur.
Sen räknar vi kallt med 20-25.000 i fickpengar. Vi blir borta en månad!
Så vi vet vart vi lägger våra pengar för tillfället.. =)
Nån som varit i australien och kan länka sin resdagbok?

Tillfrisknat nu, känns bra. Ikväll ska jag umgås lite med mina vapendragare Linus och Linus.
Planen ser väl ut som följer:
Olearys. Bacon & Blues burger. Kall tjeckisk öl. En massa ljug.
Det sistnämnda passar Linus och Linus alldeles utmärkt, de är Norrköpings i särklass bästa skarvare.
Skarvar hit och dit, det hela är mycket roligt!

Här har ni ett sjukt kul klipp från Jonas Gardells show "livet" som berör just Australien.
Det hela är mycket roligt.

Spola fram till 02:27 om ni inte orkar se hela!




// Spetzano

Kommentarer
Postat av: Katie

Det är svårt att spara pengar. Men Australien i en månad låter härligt! Ha en fin dag!

2008-05-22 @ 13:41:22
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: Björn

Det bästa vi gjorde när vi var där, jag och mamma som fö. hotellpersonalen frågade om vi var gifta, jag var 16... , Var iaf båtkryssnin på barriärrevet. Sjukt nice.

Inkluderade dykning, fiskning, smygsupande med en gammal gubbe och personalen, när mamma inte såg eller iaf inte ville se... ;)

Sen var det fridykning utan tuber vilket ger en dimension nöje till, när man inte vet om man hinner hela vägen under revet eller inte innan luften tar slut... Detta bidrog till en tropisk öroninfektion som satte ned min hörsel på ena örat till 0% men gav
ett prat-i-tunnan-ljud som tillsammans med mitt 100% öra blandades till ca 25% så de följande 2 veckorna gick jag omkring och var döv.

2008-05-27 @ 08:56:40
URL: http://stannakajak.se/kajak/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0