Live from sköna gröna Svärtinge.

Min chef som nyligen flyttat till svärtinge upplyste mig om följande ordspråk:
"En häst, en ko - en svärtingebo". Kanske ligger det nåt i det.

Livet känns ganska bra i skrivande stund. Sitter i en badenbaden. På gräset. Vid poolen. I solen. Klagar inte =)

Har gjort vissa justeringar av mor och fars wlan. Dragit nya kablar och flyttat routern. Nu kan det surfas i hönshuset om så önskas, nu finns det täckning i hela trädgården. Inte illa. Syrran undrade vad jag styrde med förut när jag sprang runt med laptopen i hela trädgården och kontrollerade signalstyrkan.

En nackdel med att sitta här är att man sitter ganska nära en såhär års uttorkad sandväg. Varje gång en bil åker förbi så stryker ett stort dammoln in över tomten. Att grannen försöker modifiera sin tomt med lastbilar och grävskopor gör inte saken bättre. Vissa grannar här kör som riktiga biltjuvar.  
Far min hade en idé om att putta ut en barnvagn mitt framför en bil för att se om bilen hann stanna.
Sandra och Mange, får vi låna Maxens vagn till ovanstående experiment?

Sitter och läser Insats & Försvar. Det är verkligen en förskönande bild man får av det svenska försvaret i den tidningen. Än dock så blir man lite sugen på att signa upp till en befälsutbildning eller till nordic battle group. Det är något speciellt med uniformer och hierarki. Tur att jag har Fia som hindrar mig från såna dumheter!

Nu hoppade sis i poolen. 24gr kallt. Får se om man orkar sig på ett bad.

       

Nu ska jag pressa lite. Blir aldrig brun. Blir rosa/röd som den tvättäkta svenne jag är. Men man måste ju försöka!

Över & ut // Spetzano


Kommentarer
Postat av: Björn

Spetz, du måste börja öva på lite nya pose'er... Rambo posen med kamera objektiv var innovativ... men en spetz pose räcker inte riktigt till även om det är en bikini tjejj i bakrunden... Ska det funka måste du nog ha henne i fokus och du lite vid sidan av :)

2008-06-03 @ 16:32:00
URL: http://stannakajak.se/kajak/index.htm
Postat av: Sandra

HEJ! Va du i poolen nåt eller va det bara syrran din som skvätte vatten omkring sig?
Förslaget om vagnen är mycket bra! Det lämpar sig på fler ställen, varför inte testa?
Ses snart ! Full o go vill jag se dig då! kram

2008-06-04 @ 20:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0